Politechnika Krakowska, Wydział Inżynierii Środowiska KARTA MODUŁU Marketing w inżynierii wodnej Rok V semestr 9 Kod modułu: BD.0913.WY/BW Liczba punktów: 4 Rodzaj modułu: wybieralny Liczba punktów ECTS: 4 na kierunku dyplomowania BW Jednostka realizująca moduł: Instytut Technologii i Organizacji Budownictwa Kierownik modułu: Dr hab. inż. A. Kosecki, prof. PK Prowadzący zajęcia: Dr hab. inż. A. Kosecki, prof. PK, dr S. Belniak, dr S. Maciejowski (wykłady) Mge inż. R. Kozik, mgr inż. A. Madyda, mgr inż. E. Zielina (ćwiczenia audytoryjne) Spodziewane efekty kształcenia: Efektem kształcenia będą umiejętności: a) badania i analizy otoczenia rynkowego firmy, identyfikacji szans i zagrożeń ze strony otoczenia oraz silnych i słabych stron firmy, b) przygotowania strategii marketingowej firmy oraz zorganizowania działalności marketingowej, w tym systemu informacji marketingowej (SIM), c) doradztwa w procesie przygotowania ofert lub negocjowania kontraktów. Program merytoryczny modułu: ˇ Pojęcie marketingu. ˇ Marketing dóbr materialnych i usług. ˇ Marketing usług budowlanych i inżynieryjnych. ˇ Badania marketingowe i analiza otoczenia rynkowego firmy. ˇ Strategie marketingowe. ˇ Pięcioelementowa kompozycja marketingu mix - produkt, cena, dystrybucja, promocja, personel. ˇ Marketing w działalności przedsiębiorstwa budowlanego. ˇ Zadania i koszty działu marketingu. ˇ Organizacja i kontrola działalności marketingowej w firmie. Słowa kluczowe: Marketing, usługi budowlane, firma, strategia, marketing mix, organizacja Struktura modułu wykłady: 15 godz./sem. praca własna studenta: 40 godz./sem. ćw. audytoryjne: 30 godz./sem. Łączna liczba godzin : 85 godz./sem Ogółem godziny rozliczeniowe: 45 godz./sem. konsultacje: 20 godz./sem Forma zaliczenia modułu: Egzamin pisemny Warunki dopuszczenia do egzaminu: zaliczenie ćwiczeń. Podstawowe pomoce dydaktyczne: J. Altkorn, Podstawy marketingu, Instytut Marketingu, Kraków, 1997 Duliniec, Badania marketingowe w zarządzaniu przedsiębiorstwem, PWN, Warszawa, 1994 P. Kotler, Marketing, GiS, Warszawa, 1994 A. Pabian, Marketing w budownictwie, COIB, Warszawa, 1999 Administracyjne ograniczenia modułu minimalna liczba studentów: maksymalna liczba studentów: |