<ECTS>
<
Semestr IX bw>
<
Budownictwo hydr.>
<
Budowle ziemne>
<
Drogi wodne>
<
Elektrownie wodne>
<
GIS>
<
Komp. wsp. proj.>
<Marketing w inż. wodnej>
<
Mod. ob. wodnych>
<
Obiekty tech. retencji w.>
<
Oceny s. o. wodnych>
<
Regulacja s. wodnych w d.>
<
Regulacja rzek i ...>
<
Urządzenia przesyłowe>

® Radosław Tomasik

 Politechnika Krakowska, Wydział Inżynierii Środowiska

 

KARTA MODUŁU

Marketing w inżynierii wodnej

 

Rok  V   semestr   9      

Kod modułu:  BD.0913.WY/BW                 Liczba punktów:         4

Rodzaj modułu: wybieralny                           Liczba punktów ECTS:      4

   na kierunku dyplomowania BW

 

Jednostka realizująca moduł: Instytut Technologii i Organizacji Budownictwa

Kierownik modułu:  Dr hab. inż. A. Kosecki, prof. PK

 

Prowadzący zajęcia:

Dr hab. inż. A. Kosecki, prof. PK, dr S. Belniak, dr S. Maciejowski (wykłady)

Mge inż. R. Kozik, mgr inż. A. Madyda, mgr inż. E. Zielina (ćwiczenia audytoryjne)

 

Spodziewane efekty kształcenia:

 

Efektem kształcenia będą umiejętności:

a) badania i analizy otoczenia rynkowego firmy, identyfikacji szans i zagrożeń ze strony otoczenia oraz silnych i słabych stron firmy,

b) przygotowania strategii marketingowej firmy oraz zorganizowania działalności marketingowej, w tym systemu informacji marketingowej (SIM),

c) doradztwa w procesie przygotowania ofert lub negocjowania kontraktów.

 

Program merytoryczny modułu:

 

ˇ Pojęcie marketingu.

ˇ Marketing dóbr materialnych i usług.

ˇ Marketing usług budowlanych i inżynieryjnych.

ˇ Badania marketingowe i analiza otoczenia rynkowego firmy.

ˇ Strategie marketingowe.

ˇ Pięcioelementowa kompozycja marketingu mix - produkt, cena, dystrybucja, promocja, personel.

ˇ Marketing w działalności przedsiębiorstwa budowlanego.

ˇ Zadania i koszty działu marketingu.

ˇ Organizacja i kontrola działalności marketingowej w firmie.

 

Słowa kluczowe:

Marketing, usługi budowlane, firma, strategia, marketing mix, organizacja

Struktura modułu

 

wykłady: 15 godz./sem.
praca własna studenta: 40 godz./sem.
ćw. audytoryjne: 30
godz./sem.

 Łączna liczba

        godzin :   85 godz./sem

Ogółem godziny

rozliczeniowe: 45 godz./sem. konsultacje:   20 godz./sem

 

Forma zaliczenia modułu:

Egzamin pisemny

Warunki dopuszczenia do egzaminu:  zaliczenie ćwiczeń.

 

Podstawowe pomoce dydaktyczne:

J. Altkorn, Podstawy marketingu, Instytut Marketingu, Kraków, 1997

Duliniec, Badania marketingowe w zarządzaniu przedsiębiorstwem, PWN, Warszawa, 1994

P. Kotler, Marketing, GiS, Warszawa, 1994

A. Pabian, Marketing w budownictwie, COIB, Warszawa, 1999

 

Administracyjne ograniczenia modułu

minimalna liczba studentów: 

maksymalna liczba studentów: