Politechnika Krakowska, Wydział Inżynierii Środowiska KARTA MODUŁU Drogi i mosty Rok IV semestr 8 Kod modułu: BD.0803.OB/00 Liczba punktów: 5 Rodzaj modułu: obligatoryjny dla wszystkich Liczba punktów ECTS: 5 Jednostka realizująca moduł: Instytut Inżynierii Drogowej i Kolejowej Kierownik modułu: Dr inż. J. Cieśliński Prowadzący zajęcia: Prof. dr hab. inż. K. Furtak, dr hab. inż. W. Czyczuła, prof. PK, dr inż. J. Cieśliński (wykłady) Dr inż. W. Średniawa, dr inż. J. Sołkowski, mgr inż. M. Bauer (projektowanie) Efekty kształcenia: a) Poznanie podstaw problematyki inżynierii komunikacyjnej w zakresie dróg kołowych, mostów oraz dróg kolejowych. b) Umiejętność porozumienia się z inżynierami kierunku „Budownictwo”, posiadającymi wykształcenie specjalistyczne w w/w dziedzinach. Program merytoryczny modułu: ˇ Podstawowe pojęcia i definicje. ˇ Podstawy projektowania dróg kołowych, mostów betonowych i metalowych oraz linii i stacji kole-jowych. ˇ Podstawy technologii realizacji dróg kołowych, mostrów, linii kolejowych. ˇ Podstawowe zagadnienia z zakresu utrzymania dróg kołowych, mostów oraz liniii kolejowych. ˇ Perspektywy rozwoju omawianych podsystemów transportu. Słowa kluczowe: Droga, autostrada, most, wiadukt, tor kolejowy, linia kolejowa, nawierzchnia drogowa, nawierzchnia kolejowa, inżynieria ruchu Lista wymaganych wcześniejszych modułów: Konstrukcje betonowe I, Konstrukcje metalowe Struktura modułu wykłady: 35 godz./sem. praca własna studenta: 45 godz./sem. ćw. projektowe: 25 godz./sem. Łączna liczba godzin: 105 godz./sem. Ogółem godziny rozliczeniowe: 60 godz./sem. konsultacje: 15 godz./sem. Forma zaliczenia modułu: Egzamin pisemny i ustny Warunki dopuszczenia do egzaminu: zaliczenie ćwiczeń projektowych. Podstawowe pomoce dydaktyczne: T. Basiewicz, Projektowanie linii kolejowych, skrypt, wyd. Politechnika Krakowska, 1982 A. Batson, Drogi i ulice, WKŁ, Warszawa, 1971 W. Chełmecki, Stacje kolejowe i węzły, skrypt, wyd. Politechnika Krakowska, 1999 H. Chrostowska, S. Rolla, Z. Wrześniowski, Autostrady, WKŁ, Warszawa, 1975 S. Datka, Ulice, skrypt, wyd. Politechnika Krakowska, 1986 S. Datka, S. Lenczewski, Drogowe roboty ziemne, WKŁ, Warszawa, 1979 S. Datka, W. Suchorzewski, M. Tracz, Inżynieria ruchu, WKŁ, Warszawa, 1997 K. Furtak, Wprowadzenie do projektowania mostów, wyd. Politechnika Krakowska, 1999 K. Furtak, Mosty zespolone, PWN, Warszawa-Kraków, 1999 J. Głomb, Technologia budowy mostów betonowych, WKŁ, Warszawa, 1984 W. Grzybowska, K. Smukalski, Nawierzchnie drogowe ulepszone, skrypt, wyd. Politechnika Krakow-ska, 1983 J. Kmita, Mosty betonowe, cz. I i II, WKŁ, Warszawa, 1984 R. Krystek, Węzły drogowe i autostradowe, WKŁ, Warszawa, 1998 F. Leonhardt, Podstawy budowy mostów betonowych, WKŁ, Warszawa, 1982 Pr. zbiorowa, Drogi kolejowe, WKŁ, Warszawa, 1985 A. Ryżyński, W. Wołowicki, J. Skarżewski, J. Karlikowski, Mosty stalowe, PWN, Warszawa-Poznań, 1984 J. Szczygieł, Mosty z betonu zbrojonego i sprężonego, WKŁ, Warszawa, 1971 Rozporządzenia MTiGM w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać: drogi publi-czne i ich usytuowanie, drogowe obiekty inżynierskie i ich usytuowanie, budowle kolejowe i ich usytuo-wanie oraz w sprawie przepisów techniczno-budowlanych dotyczących autostrad płatnych. Ustawa o drogach publicznych. Administracyjne ograniczenia modułu minimalna liczba studentów: maksymalna liczba studentów: |